انت هنا الان: الرئيسية » القسم الاكاديمي
المقالات الاكاديمية والبحثية
تصفح هذه الورقة الالكترونية بتقنية Media To Flash Paper

The Effect of the Active Thinking Model on the Achievement of the First Grade Students in Science

Abbas Hussein Mugheer, Mohammed Mahdi Al-Masoudi, Reham Abbas Khudair
College of Basic Education, University of Babylon, Babylon Government, Hillah city, Iraq

ABSTRACT
The current research aimed at identify effect of effect of Active Thinking Model strategy in obtaining
Science material for First grade students and verifying the hypothesis validity, the researcher chose the
experimental design ( of partial control) and the research sample was chosen deliberately from the research
population represented by Babil governorate students for the academic year (2017- 2018) and for application
of the experiment, the sample included (60) students distributed on two groups equally and the researcher
statistically equals in the following changes:( age in months , Rfin intelligence test, marks for the previous
academic year) and outcome test was set included ( 40) objective Items of multiple test type, the researcher
suitable used Ssps, the research showed superiority of the experimental group who studied according to
the outcome test.

  • وصف الــ Tags لهذا الموضوع
  • Active Thinking Model, Achievement, First Grade Students, Science

هذه الفقرة تنقلك الى صفحات ذات علاقة بالمقالات الاكاديمية ومنها الاوراق البحثية المقدمة من قبل اساتذة جامعة بابل وكذلك مجموعة المجلات العلمية والانسانية في الجامعة وعدد من المدنات المرفوعة من قبل مشرف موقع الكلية وهي كالاتي:

قسم المعلومات

يمكنكم التواصل مع قسم معلومات الكلية في حالة تقديم اي شكاوى من خلال الكتابة الينا,يتوجب عليك اختيار نوع الرسالة التي تود ان ترسلها لادارة الموقع :